vrijdag 4 september 2009

Wat zou je doen?

Ik loop nu vanaf deze week (36) stage op een ander kinderdagverblijf, en ik ben een probleem tegen gekomen.
Er is een kindje die niet wil eten.
Ze eet 2 hapjes fruit en eet ongeveer 3 stukjes brood.
Ook van een koekje eet ze 2 hapjes.
En drinkt over een hele dag ongeveer 60 cc sap.
OOk melk wil ze niet drinken.
Haar ouders zingen elke keer een liedje, en als het liedje is afgelopen dan moet ze weer een hapje nemen.
Dit hebben wij ook geprobeerd, maar dit werkt ook niet.
Moeten we het toch blijven proberen, of moeten we het eten weg halen als ze niet wil.
(Maar wel aan tafel laten zitten.)
En kijken of ze dan bijtrekt.
Want misschien is het ook wel aandacht trekken.
Wat denken jullie? Ik hoor graag jullie mening...

Groetjes

2 opmerkingen:

Noƫmie zei

Hallo Bianca,
Zo'n kindje heb ik ook mijn stage. Het kindje bij mij wou nooit brood eten dit was in mijn eerste en in de loop van de tweedeweek. Sinds vorige week eet het kindje wel brood gemixt in melk, nu eet ze het wel.

Wat wij op mijn stage doen is dat we het gewoon voor hun neus laten staan en iets verder weg op tafel zetten. Later pakken ze het toch.. Als ze ermee beginnen te schuiven en op de grond of naar de andere kant van de tafel gooien, zeggen wij er wat van en na 3x waarschuwen zetten wij het weg. Als ze toch beginnen geven we complimeten.

Groetjes.

Cynthia zei

Hey Bianca
Ik denk dat ze wel om aandacht vraagt en dat ze jullie aan het uitproberen is. Probeer haar eens positieve aandacht te geven door haar een high-five te geven als ze weer een stukje brood heeft gegeten en een slokje heeft gedronken.
Ik zal ook op tafel laten staan het eten en drinken en dan iets verder weg zetten, misschien dat ze dan wil.

Succes

Groetjes Cynthia